Salescon Oy, Parantolankatu 11, 05800 Hyvinkää

Puhelin 050 571 4383

Salescon Oy

Parantolankatu 11, 05800 Hyvinkää

info@salescon.fi

050 571 4383

  • Vuokraa myyntijohtaja
  • Koulutukset
    / Valmennukset
    • Strateginen johtaminen
    • Ylivoimainen myyntitaito
    • Hallitse ajankäyttösi
    • Yllä parhaimpaasi
    • Soittokoulu
  • Palvelut
    • Asiantuntijapalvelumme
    • PBA-Persoonallisuustestit
    • Rekisteripalvelut
  • Yritys
    • Blogi
    • Ajankohtaista
    • Yhteystiedot & Avainhenkilöt
  • Verkkokauppa

Salescon


menesty muuttuvassa maailmassa.

Kolmen Peen helppo muistikaava asiakastilaisuuden järjestämiseen (3P´s)

Mika Kauppinen

Ollessani valmennuksessa Göteborgissa, kuulin todella hienon tiivistyksen asiakashankintatilaisuuden järjestämisestä. Haluan jakaa tämän Sinun kanssasi. Tämä tiivistelmä kantaa nimeä 3P´s (Kolme Peetä). Vaikka tämä “Kolme Peetä” on nimetty asiakashankintatilaisuuden työkaluksi, toimii se mielestäni hyvin asiakashankinnan kulmakivinä, järjestit sitten sitä varten erillistä tilaisuutta tai et. Asiakashankinnan tavoite on kuitenkin sama eli saada hyviä ja kannattavia asiakkaita. PPP -helppo muistikaava.

1. Täydelliset asiakkaat (Perfect customers)

Kaikki alkaa siitä, että kutsut paikalle vain ja ainoastaan parhaat asiakkaat. Olen useasti nähnyt tilanteita, joissa vieraslistalla on omia sukulaisia, kavereita, nykyisten asiakkaiden työntekijöitä… Ei kovin hyvä lähtökohta, mikäli kyseessä on uusasiakashankinta? Keitä siis ovat nämä täydelliset asiakkaat ja ovatko he niitä, joille sinä haluat myydä? Saattavat olla mutta sen varaan ei kannata asiakashankintaa jättää. Täydellisessä asiakkaassa on aina olemassa kaksi peruselementtiä ja ne ovat halu ja kyky ostaa! Eli kutsu paikalle vain sellaiset vieraat ja asiakkaat, jotka oikeasti kiinnostavat sinua ja heillä on halu ja kyky ostaa Sinun tuotteitasi ja palveluitasi.

2. Täydellinen tilaisuus (Perfect event)

Asetu hetkeksi vieraasi/asiakkaasi silmin tilaisuuteen. Mitä he odottavat tilaisuudeltasi? Tutkimusten perusteella asiakkaat ihastuvat mm. saatuun energiaan ja positiiviseen kokemukseen enemmän kuin täydelliseen tuote-esittelyyn.

Todella helppo työkalu tähän on piirtää kaksi saraketta, joissa on “Yes” ja “No” -kohdat ja kirjoittaa niiden alle asioita, joita haluat tai et halua vieraan kokevan/saavan. Tämän jälkeen suunnittelet tilaisuuden niin, että jokainen yes -kohta toteutuu ja no -kohta eliminoituu tilaisuudessa. Yksi esimerkki tällaisesta listasta voisi olla vaikkapa tällainen.

Huolehdi siis, että tilaisuutesi maistuu ja  tuoksuu juuri sille, kuin Sinä haluat vieraasi sen kokevan. Katso tilaisuutta vieraan silmin ja kysy itseltäsi, ostaisitko Sinä tältä firmalta mitään?

3. Täydellinen klousaus (Perfect closing)

Miksi asiakas ei ostanut sinulta vaan kilpailijalta, vaikka kilpailijalla oli huonommat tuotteet ja palvelu, kalliimpi hinta ja huonompi saatavuus? Valtaosassa tapauksista tämä johtuu siitä, että kilpailija muisti yhden tärkeimmistä asioista, klousata kaupan! Tutkimusten perusteella suurin syy siihen, miksi asiakas ei ostanut sinulta vaan kilpailijalta, johtuu siitä, että Sinä et muistanut kysyä asiakkaaltasi ostopäätöstä. Tämä kuulostaa todella hurjalle kun katsotaan, että nykyiset työkalut ovat edistyksellisiä ja myyntiin liittyvää koulutusta, konsultointia ja valmennusta on saatavilla pilvin pimein. Suosittelen jokaista käyttämään pari minuuttia aikaa sen miettimiseen, milloin Sinä olet viimeksi unohtanut kysyä asiakkaaltasi ostopäätöstä.

Piditkö kirjoituksesta?

Tilaa uutiskirjeemme sähköpostiisi, niin saat rahanarvoisia vinkkejä, joita ei kannata ohittaa, klikkaamalla tästä.

Tai jätä meille viestiä klikkaamalla tästä.



Jaa sosiaalisessa mediassa

Viimeisimmät postaukset

  • Kohderyhmäraportti – Millaisia ovat asiakkaani?

  • Menestyksen ja johtajuuden salaisuus -verkkokurssi

  • Yllä parhaimpaasi -valmennukset Helsingissä

  • Myynnin- ja puhelintyöskentelyn tehovalmennus 18. – 19.11.2019

  • Puhelintyöskentelyn tehokurssi (2pv)

  • Lukumittari

    Blogia on luettu 1,008 kertaa.

    Vuokraa myyntijohtaja

    Ammattilaisen osaaminen
    yhdistettynä järkeviin
    kustannuksiin.

    Koulutukset
    Valmennukset

    Strateginen johtaminen
    Ylivoimainen myyntitaito
    Hallitse ajankäyttösi
    Yllä parhaimpaasi

    Palvelut

    Asiantuntijapalvelumme
    PBA-Persoonallisuustestit
    Rekisteripalvelut

    Yritys

    Blogi
    Ajankohtaista
    Yhteystiedot & Avainhenkilöt


    is proudly powered by WordPress